За офіційними даними в Україні 425 тис. Авто з іноземною реєстрацією, за неофіційними їх кількість може бути в три рази більше. І більше половини з них знаходяться в країні незаконно, пише газета "Сегодня".
Як пише видання, парламентський комітет з питань податкової та митної політики серйозно зацікавився молдовським варіантом легалізації автомобілів на Єврономер.
Рік тому пішла Молдова дозволила своїм громадянам розмитнити машини на іноземних номерах зі знижкою 70%. Республіка дозволила своїм громадянам розмитнити машини на румунських номерах. Одна умова: вони повинні бути завезені до 1 листопада 2016- го.
У Молдові знижка діяла півроку. За цей час машини потрібно було розмитнити і зареєструвати. В іншому випадку авто видворяють з країни. Витрати на евакуацію автомобіля ніс його власник - 0,15 євро за кожен кілометр. Як тільки акція закінчилася, поліції дали право зупиняти машини з Єврономер і перевіряти документи. А громадянин Молдови тепер не може знаходиться за кермом автомобіля з іноземною реєстрацією, зазначає Ніна Южаніна, голова парламентського комітету з податкової і митної політики.
У Раді напрацьовують законопроект на основі молдовського варіанту.
Друга частина закону про боротьбу з подальшого ввезення "евроблях" в Україні буде такий же. А ось з умовами знижки не все так просто.
"Нам потрібно зрозуміти, що робити з екологічним вимогою", - говорить Н.Южаніна. Екостандарт Євро-5, швидше за все, доведеться пожертвувати. За словами активістів "АвтоЕвроСіли", в обхід розмитнення в Україну ввозяться машини стандарту Євро-3. Тобто машини, випущені 18 років тому.
І, на відміну від Молдови, у нас немає техогляду. Він вводиться тільки з 2020 року за умовами угоди про асоціацію з ЄС.
"Щоб не затягувати, ми зробимо акцію для автомобілів, які в'їхали, скажімо, до 1 січня 2018 року. Але щоб їх розмитнити, вам (власникам машин на Єврономер - прим. Ред.) Потрібно бути власниками автомобіля. Вам потрібно виїхати і пройти всі митні процедури. Вам потрібно стати на облік в Україні, пройти першу реєстрацію ", - попереджає Н.Южаніна.
А це буде непросто, враховуючи, що машини на Єврономер за фактом належать фіктивним фірмам.
Ще Н.Южаніна запропонувала ввести коефіцієнти, щоб власники "евроблях» не розмитнювали зовсім старі автомобілі.
"Я думаю, для автомобілів старше 2000 року випуску потрібно ввести підвищувальний коефіцієнт. Тоді ми мотивуємо людей здавати такі машини на розбирання, а не їздити по дорогах України. Вони ж все-таки будуть у нас без техогляду їздити до 2020 року", - говорить глава комітету.
Але навіть при 70% -й знижці все одно вийде велика сума, зауважує Н.Южаніна. Крім акцизу, потрібно заплатити ввізне мито, збір до Пенсійного фонду і ПДВ. Тому молдавський варіант будуть адаптувати, щоб отримати в середньому 1000 євро за розмитнення машини.