Василь Федін про майбутнє херсонського аеропорту
Автор: journalist от 25 июль, раздел: Район, просмотров 151
Питання, який виноситиметься на сесію обласної ради можна охарактеризувати мультяшної фразою: «вкрасти не можна залишити». І депутатам пропонується поставити кому в цій фразі. Йдеться про концесії херсонського аеропорту.
Економічний словник визначає концесію як - форму державно-приватного партнерства, яка надає концесіонеру право на будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення об'єкта концесії, і управління об'єктом концесії на умовах певним концесійним договором.
Звичайно, хочеться сказати величезне спасибі всім керівникам області за розвиток херсонського аеропорту. Суттєвим аргументом для голландських замовників, які уклали зі Смарт Меритайм Груп багатомільйонний контракт, була наявність
аеропорту в місті.
Але спокійному плину справ прийшов кінець, коли губернатор області поставив питання руба: грошей на розвиток аеропорту в бюджеті немає, тому давайте шукати приватного інвестора.
Як будь-який неоднозначне питання, це питання має свої аргументи «за» і «проти».
З одного боку, приватний бізнес у всьому світі зарекомендував себе більш ефективним, ніж державна форма власності. Важливо й те, що для подальшої роботи херсонський аеропорт вимагає істотних фінансових інвестицій в світлосигнальне обладнання та реконструкцію злітно-посадкової смуги. Загальна сума необхідних інвестицій складає більше 1 млрд гривень. В обласному та державному бюджеті таких грошей немає. А без зазначених інвестицій аеропорт найближчим часом може втратити право приймати міжнародні рейси.
Слід зазначити, що в багатьох країнах аеропорти знаходяться в оренді у приватних компаній. Центр транспортних стратегій наводить приклад успішної концесії аеропорту Белграда. «На концесійний конкурс було подано близько 25 заявок від окремих компаній і цілого ряду міжнародних інвестиційних консорціумів. Перемогла французька корпорація Vinci. Понад 700 млн євро у вигляді гарантованих інвестицій Vinci зобов'язується вкласти в інфраструктуру аеропорту протягом 25 років ». Держава ж отримає не менше 1,3 млрд євро протягом терміну дії договору концесії. І таких прикладів у світі дуже багато.
З іншого боку, Україна славиться тим, що під гучними назвами «оренда», «концесія» найчастіше ховається банальна спроба «щось вкрасти». І цей аргумент може переважити всі плюси концесії. Досить згадати, що більше 10 років тому херсонський обласна рада вже підписував договір на так звану «оренду» аеропорту. В результаті ніяких інвестицій область не отримала, і судитися з орендарем до теперішнього часу.
В результаті палких дебатів депутати будуть змушені приймати непросте рішення. Загроза припинення діяльності аеропорту через відсутність обладнання та злітної смуги, безумовно, штовхає нас в сторону концесії.
Я буду жорстко наполягати, щоб в договорі на концесію аеропорту були, твердо захищені права комунального майна громади херсонської області і чітко прописані умови інвестицій. При невиконанні заявлених інвестицій договір повинен бути негайно розірваний, а майно повернуто громаді.
Василь Федін
Голова комісії Херсонської обласної ради з питань соціально-економічного розвитку, промисловості та агропромислового комплексу.
Похожие новости